Соня Йончева с две роли в Метрополитън опера
В оперните среди също има домино ефект, или по-точно prima donna-mo ефект. Анна Нетребко отказа свой ангажимент в Мюнхен, а резултатът е, че българката Соня Йончева ще пее в Ню Йорк.
Ето как се стигна до тази въртележка. Нетребко отказва да пее в „Манон Леско“ на Пучини в Баварската опера (с участието на Йонас Кауфман), като официалното обяснение е “due to differing artistic perspectives on the work.” В Мюнхен решават да предложат ролята на сопраното Kristine Opolais, но тя има ангажимент да пее Мими в „Бохеми“ на сцената на Метрополитън опера. От Мет се съгласяват да я освободят и така за Соня Йончева, която дебютира успешно в Ню Йорк през миналия сезон, се отваря възможност да излезе на сцената още на 14 ноември 2014 г. Добро стечение на обстоятелствата за певица, която на 6 октомври роди първия си син.
(на 13.11 са добавени снимки от репетициите в Мет, кадрите са на Jonathan Tichler/Met Opera)
Очертава се нов, много силен сезон за Йончева. След дебюта й миналата година като Джилда („Риголето“), критикът на The New York Times Антъни Томасини написа „по всичко личи, че това е артист на прага на голямата кариера“. А преди няколко дни от Мет съобщиха и друга добра вест – Соня Йончева ще замени през януари Марина Поплавская в ролята на Виолета („Травиата“).
Ето пълния списък на датите, в които Йончева ще пее в Мет:
„Бохеми“ – 14, 20, 24, 28 ноември и 1, 5 декември 2014 г.
В интернет ще може да се слуша спектакъла от 20 ноември, но заради 7-часовата разлика с Ню Йорк началото е в 2:30 през нощта българско време. Адресът е http://www.metopera.org/stream.aspx
„Травиата“ – 14, 17, 21 и 24 януари 2015 г.
В интернет можем да слушаме представлението на 21 януари.
Другите ангажименти на Соня Йончева за този сезон са:
Фиордилиджи в „Така правят всички жени“ на Моцарт – Баварската опера
Дона Елвира в „Дон Жуан“ на Моцарт – Монте Карло
Лучия в „Лучия ди Ламермур“ на Доницети – Цюрих
Виолета в „Травиата“ на Верди – Лондон
източници: The New York Times и www.metopera.org
превод: Васил Богданов за NaOpera.com