Специално за „На опера“

Сопраното Габриела Георгиева за репетициите в Метрополитън

Тези дни в Метрополитън опера има две български певици. Докато Надя Кръстева прави своя дебют в Ню Йорк с Еболи („Дон Карлос“, Верди), сопраното Габриела Георгиева има ангажимент към 4 спектакъла на „Аида“. Засега само като дубльор на актрисата в главната роля, но все пак достатъчно престижен, като се има предвид авторитета на сцената. Всъщност първият ангажимент на г-жа Георгиева в Мет бе през септември/октомври 2014 г., когато тя бе дубльор на Ана Нетребко в „Макбет“ на Верди.

Сопраното Габриела Георгиева

Габриела Георгиева
Снимка: Василка Балевска

Специално за сайта NaOpera.com Габриела Георгиева сподели от Ню Йорк:

Остава само един спектакъл на „Аида“ – в понеделник, 20 април, и вероятно няма да пея, но самата среща с толкова големи музиканти на едно място е изключително вълнуваща. В интерес на истината сега репетирах по-малко, защото не е премиера все пак. Когато бях тук през есента като кавър (дубльор) на Анна Нетребко, репетирах ежедневно. Имах и ансамблова репетиция с пиано с маестро Фабио Луизи, което бе изключително интересно и полезно за мен. Трудността за нас, които стоим в т.нар. Green room и сме готови да скочим във всеки един момент от спектакъла, ако се случи нещо с титуляра, е не само стресът, произтичащ от това, че хем няма да пееш, но трябва да си подготвен психически и физически, но и от това, че повечето от нас не са имали и една репетиция на сцената, дори с пиано, за да си чуем гласа как звучи. На практика, ако нещо стане и трябва да пея в понеделник, аз не съм стъпвала на сцената и не съм имала нито една репетиция с Пласидо Доминго, който дирижира „Аида“.

За мен обаче престоят ми тук е свързан с много работа на едно изключително ниво. По време на репетициите в съответната зала винаги има асистент-диригент, по двама пианисти, суфльор, който е и диригент и освен текста подава и музикалните влизания, режисьорът или поне двама асистенти, както и човек, който следи за произношението и вокалите. Тези хора записват всяка грешка на един лист, където е отбелязана съответната страница от клавира, аколадата и такта, в който си сгрешил – например някоя двойна съгласна не се е чула или вокалът е бил прекалено тъмен или много отворен. В паузата ти ги дават тези записки, за да се коригираш. Всичко това те кара да се концентрираш и да дадеш максимума от себе си. И безспорно води до едно професионално израстване, защото ние, певците, цял живот учим. Изключително изживяване е да работиш с хора, които имат какво да кажат, знаят как да го кажат и могат да те научат на много неща.

Разкажете повече за тази Green room, в която дубльорите стоят по време на представлението.

Вътре обикновено сме всички кавъри. Понякога идват и колеги от други продукции. Има голям монитор, на който следим спектакъла.

Колко месеца по-рано ви ангажираха от Мет?

Около година по-рано знаех за ангажимента.

Успяхте ли да гледате други постановки?

Когато не съм заета, винаги влизам в салона, за да видя някоя репетиция. Присъствах на дебюта на Надя Кръстева в „Дон Карлос“.

Как прекарвате времето си извън театъра?

Обичам да се разхождам и да наблюдавам хората – в Сентръл парк или в парка на река Хъдсън. Впечатлена съм от това, че в този град, въпреки огромните небостъргачи, има въздух и простор.

 

Васил Богданов

 

Като илюстрация на думите на Габриела Георгиева, можете да видите това знаменателно видео от репетиция в Мет на „Фалстаф“ (Верди) с Джеймс Ливайн през ноември 2013 г.

Видеото е изключително вдъхновяващо и аз съм го гледал поне 20 пъти!

 


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.